چه چیزی باعث می‌شود تا رویدادهای اپل خاص باشند؟ + جزئیات کامل

0

[ad_1]

چه چیزی باعث می‌شود تا رویدادهای اپل خاص باشند؟ + جزئیات کامل

بر اساس ادعای کارمند سابق اپل، این شرکت تمامی نمونه‌های اولیه و آزمایشی را با لیزر حکاکی می‌کند همچنین از سیستم موقعیت‌یابی مخصوصی برای ردیابی نمونه‌ها استفاده می‌کند و زمانی که نمونه‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند سریعا باید از دسترس خارج شوند. بر اساس ادعای این شخص کار کردن در این شرکت به معنای این است که هیچ کس چه در داخل و چه در خارج از شرکت نباید درجریان این که شما درحال کار روی چه پروژه‌ای هستید باشد و این روحیه‌ی کاری است که اپل کارمندانش را تشویق می‌کند تا داشته باشند.

به همین دلیل کارمندان بخش‌های مختلف که در حال کار روی یک دستگاه هستند، باید از کلمات رمزی برای صحبت کردن با سایر همکاران خود استفاده کنند. هیچ کس نباید به طور دقیق بداند که شما در حال کار روی چه بخشی از نرم‌افزار یا سخت‌افزار محصول هستید و شما فقط به اطلاعاتی که برای کار روی بخش خود ضروری است آگاهی دارید. 

صادقانه باید بگوییم، چیزی به نام بیش از حد رازدار بودن نیز وجود دارد که اپل را به دردسر انداخت. کارمندان معتقد بودند که این حجم از رازداری باعث شده بود تا آن‌ها احساس امنیت برای صحبت با سایر همکاران یا اعضای خانواده در رابطه با مشکات کاری خود را نداشته باشد که منجر به این شد تا اپل از مواضع خود مقداری عقب نشینی کند.

ولی نکته‌ی مهم این است که با توجه ابعاد این شرکت، زنجیره‌ی تامین، تعداد کارمندان و همچنین اهمیت دستگاهی مثل آیفون، این که اپل اصلا موفق به مخفی کردن چیزی می‌شود خودش مثل یک معجزه است. مزیت این اتفاق این است که شما هیچوقت نمی‌توانید با خواندن اخبار فاش شده و شایعات درمورد یک محصول از معرفی آن یا ویژگی‌هایش مطمئن باشید و برای فهمیدن آن باید حتما رویداد معرفی را تماشا کنید. این موضوع به اپل این امکان را می‌دهد تا آنطور که دوست دارد داستان را برای شما تعریف کند و البته که اپل در تعریف کردن داستان بسیار تبحر دارد!

اپل می‌داند چطور به خوبی داستان تعریف کند

تمامی چیز‌هایی که تاکنون گفتیم تلاش اپل برای ترغیب کاربران به تماشای محصولی است حتی هنوز معرفی نشده است. 

اپل شما را مجبور می‌کند صبر کنید تا به خبر مورد نظرتان برسید. اگر رویداد رونمایی، برای مثال سامسونگ را با اپل مقایسه کنید متوجه خواهید شد که سامسونگ آنچه را که منتظرش هستید و می‌داند که ۹۰٪ کاربران برای آن درحال تماشای رویداد هستند، اول از همه به شما می‌دهد درحالی اپل این کار را نمی‌کند.

البته این کار سامسونگ برای کاربر بسیار بهتر است و باعث صرفه‌جویی در زمانش می‌شود ولی اپل به دلیل کارهایی که خواهیم گفت مطمئن می‌شود که کاربران تا پایان رویداد آن‌ها را همراهی می‌کنند؛ بنابراین بخش زیادی از رویداد را صرف معرفی محصولات و خدماتی کوچکتر می‌کند. چیزهای کوچکی که اپل را به عنوان یک برند برای کاربر تعریف می‌کنند و شما را به آرامی برای محصول اصلی رویداد هیجان زده می‌کند. صادقانه، شما چقدر حاضر هستید تا برای معرفی هوم‌پاد یا سرویس موسیقی کلاسیک برنامه‌ی اپل موزیک رویدادی دیگر را تماشا کنید؟

آیا تا به حال توجه کرده‌اید که محصولی که در ابتدا توسط اپل معرفی می‌شود، برخلاف سامسونگ، کم‌هیجان انگیزترین محصولی است که در رویداد معرفی می‌شود؟ این موضوع باعث می‌شود تا محصول نهایی بسیار مهم‌تر از آنچه که واقعا است دیده شود و علاوه بر آن محصولات و خدماتی که با محصول نهایی در ارتباط هستند نیز به طور کامل برای کاربر توضیح داده می‌شوند. ولی خود رویداد چه؟

اپل مسائل را از دیدگاه کاربران مطرح می‌کند

نکته بسیار ظریفی است ولی اگر رویداد های اپل را با رویدادهای شرکت های دیگر مقایسه کنید متوجه تفاوت نوع بیان آن ها می‌شوید. آن‌ها معمولا می‌گویند ما محصول جدیدی داریم که تعدادی قابلیت جدید دارد و این مقدار از نسل قبلی بهتر است؛ ولی اپل معمولا این اطلاعت را از دیدگاه کاربران مطرح می‌کند.

این شرکت مشکلاتی که کاربران دارند را شناسایی می‌کند و بعد محصولی را براساس آن معرفی می‌کند که به احتمال قوی راه حل آن مشکل است، داینامیک آیلند و اپل واچ اولترا را برای مثال درنظر بگیرید. 

[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.