هرآنچه از اولین نشست علنی ناسا درباره یوفوها آموختیم + جدید

0

[ad_1]

هرآنچه از اولین نشست علنی ناسا درباره یوفوها آموختیم + جدید

ناسا روز چهارشنبه نخستین نشست عمومی را برای بحث درباره‌ی یافته‌های تیم مطالعاتی مستقل یوفو خود برگزار کرد.

به‌گزارش اسپیس‌دات‌کام، گروه مطالعاتی ناسا که ژوئن ۲۰۲۲ تشکیل شد، قصد دارد داده‌های مربوط به پدیده‌های ناهنجار ناشناس (UAP) را بررسی کند؛‌ اصطلاح جدیدی که اجسام یا حوادث رخ‌داده در آسمان، زیر آب یا فضا را که نمی‌توان بلافاصله شناسایی کرد، دربرمی‌گیرد. این گروه که صدهزار دلار بودجه دارد، از اسکات کلی، فضانورد سابق ناسا و ۱۵ پژوهشگر ارشد دیگر از رشته‌های مختلف ازجمله نجوم، اقیانوس‌شناسی و حتی روزنامه‌نگاری تشکیل شده است.

درطول سخنان افتتاحیه در جلسه‌ی اخیر، اعضای گروه تاکید کردند که بزرگ‌ترین مانع در مسیر درک این پدیده‌های ناشناس، کمبود داده است. بااین‌حال، دنیل ایوانز، دستیار معاون ناسا در امور پژوهشی که بخشی از واحد ماموریت‌های علمی سازمان است، گفت از آنجا که علاقه‌ی عمومی به یوفو ظاهرا در بالاترین حد خود قرار دارد، این وظیفه‌ی ناسا است که موضوع را به‌طور دقیق مورد بررسی علمی قرار دهد.

ایوانز افزود مطالعه‌ی علمی UAP، « اول و مهم‌تر از همه، فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا درکمان را از دنیای اطراف خود افزایش دهیم. این کار در دی‌ان‌ای ما است.»

ایوانز خاطرنشان کرد که مطالعه‌ی گروه پژوهشی یوفو، پیش از هرچیز در مورد به‌دست آوردن درک بیشتر از هرچیز موجودر در هوا و ایمن‌تر کردن آسمان است. وی گفت: «این وظیفه‌ی این کشور است که مشخص کند آیا چنین پدیده‌هایی خطرات بالقوه برای ایمنی فضای هوایی دارند یا خیر.»

نیکی فاکس، دستیار مدیر در واحد ماموریت‌های علمی ناسا گفت تیم مطالعاتی مستقل UAP، «مامور شده است تا در مورد نحوه‌ی استفاده از ابزارهای علمی به‌منظور ارزیابی و طبقه‌بندی ماهیت UAP-ها در آینده، نقشه‌ی راه تهیه کند. این نقشه‌ی راه به دولت فدرال کمک خواهد کرد تا داده‌های کاربردی برای توضیح ماهیت UAP-های آتی را به‌دست آورد.»

بااین‌حال فاکس خاطرنشان کرد که دسترسی به داد‌ه‌های باکیفیت بالا دشوار است؛ زیرا پلتفرم‌های دریافت‌کننده‌ی داده اغلب محرمانه به‌حساب می‌آیند.»

فاکس افزود اگر یک جت جنگنده از مجسمه آزادی عکس بگیرد، آن تصویر نه به دلیل سوژه‌ی خود، بلکه به‌خاطر حسگرهای موجود در هواپیما محرمانه محسوب می‌شود.

مقام ناسا بر نیاز به داده‌های غیرمحرمانه‌ی باکیفیت تاکید کرد و گفت این اطلاعات به تیم ما امکان می‌دهد تا به‌طور علنی با هم ارتباط برقرار کنند تا شناخت کنونی از UAP را نه‌تنها درمیان یکدیگر،‌ بلکه در سرتاسر جامعه‌ی علمی و مردم ارتقا دهند.

[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.