مایکروسافت در رویداد بیلد ۲۰۲۳ قواعد بازی دنیای سیستم‌های عامل را تغییر داد + جدید

0

[ad_1]

مایکروسافت در رویداد بیلد ۲۰۲۳ قواعد بازی دنیای سیستم‌های عامل را تغییر داد + جدید

کاملا حق دارید اگر دیگر از هرچه خبر درباره‌ی هوش مصنوعی است، خسته و عاصی شده باشید! اما کاریش نمی‌توان کرد؛ دنیای تکنولوژی چند سالی است که خودش را برای شیرجه زدن در اقیانوس هوش مصنوعی آماده کرده و حالا که اکثر غول‌های فناوری به قول معروف تنی به آب زده‌اند، باید منتظر خبرهای بیشتری در حوزه‌ی AI باشیم.

همین چند هفته پیش بود که سوندار پیچای در رویداد سالانه‌ی Google I/O آنقدر کلمه‌ی AI را به زبان آورد که ویدیوی طنز آن حتی از تیک‌تاک هم سر درآورد و ما هم به‌شوخی گفتیم که نام این رویداد باید امسال به Google AI تغییر می‌کرد.

حالا مایکروسافت در رویداد بیلد امسال که دیشب به‌طور حضوری با سخنرانی ساتیا نادلا در سیاتل واشنگتن برگزار شد و تا فردا ادامه خواهد داشت، نشان داد که در رقابت با گوگل در حوزه‌ی هوش مصنوعی کم نیاورده و تقریبا هرچه در این رویداد معرفی شد، از کوپایلت برای ویندوز ۱۱ و اج بگیر تا کدنویسی در ترمینال ویندوز، رنگ‌وبویی از هوش مصنوعی داشت.

البته بسیاری از تحلیلگران اعتقاد داشتند که مایکروسافت رونمایی از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را تا زمان انتشار ویندوز ۱۲ به تعویق می‌اندازد؛ اما گویا رقابت با گوگل، ردموندی‌ها را بیش از پیش هیجان‌زده کرده است.

با اضافه کردن دستیار هوش مصنوعی به ویندوز، به نظر می‌رسد مایکروسافت قواعد بازی در حوز‌ه‌ی سیستم عامل را به‌طور کامل عوض کرده است و حالا باید دید آیا گوگل و اپل نیز حاضرند هوش پای هوش مصنوعی را به OSهای خود باز کنند.

در رویداد دیشب، نیمی از رونمایی‌ها به هوش مصنوعی و نیمی دیگر به قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱ اختصاص داشت که در ادامه با هم آن‌ها را دوره می‌کنیم.

۸ اتفاق مهمی که در روز اول کنفرانس Microsoft Build 2023 افتاد

۱- معرفی دستیار هوش مصنوعی «مایکروسافت ۳۶۵ کوپایلت» برای ویندوز ۱۱ و اج

[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.