رشد ۴۴ میلیارد دلاری ثروت مارک زاکربرگ در پنج ماه + جدید

0

[ad_1]

رشد ۴۴ میلیارد دلاری ثروت مارک زاکربرگ در پنج ماه + جدید

مارک زاکربرگ سال گذشته تمام توجهش را معطوف متاورس کرده بود و میلیاردها دلار بودجه به این پروژه اختصاص داد. تمرکز بیش‌از‌حد بر متاورس ضرر سنگینی به زاکربرگ وارد کرد. در مقطعی زمانی، ثروت زاکربرگ با افت ۱۰۰ میلیارد دلاری نسبت‌ به بالاترین حد مواجه شد. مدیرعامل متا تا چند سال پیش، سومین فرد ثروتمند دنیا بود.

زاکربرگ در سال جاری میلادی ترجیح داده است بیشتر از دنیای مجازی روی دنیای واقعی تمرکز کند. او در ابتدا تعدیل نیرو را در متا آغاز کرد و آن‌طور که شایعه‌های جدید می‌گویند، در حال توسعه‌ی سرویسی برای رقابت مستقیم با توییتر است.

ظاهرا تمرکز بر دنیای واقعی اثر مثبت قابل‌توجهی روی ثروت مارک زاکربرگ گذاشته است. بخش قابل‌توجهی از ثروت زاکربرگ را سهام متا تشکیل می‌دهد. مطابق داده‌‌ی شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، زاکربرگ در سال جاری میلادی ۴۴ میلیارد دلار ثروتمندتر شده و از این حیث رکورددار است.

با وجود افت اندک سهام متا در بازار بورس نیویورک، تغییر رویه‌ی زاکربرگ باعث شده این سهام از لحاظ عملکرد در شاخص S&P 500 در رتبه‌ی دوم قرار بگیرد. سهام متا در سال جاری میلادی بیش‌از ۱۰۰ درصد رشد کرده است تا دارایی خالص زاکربرگ به ۸۹٫۹ میلیارد دلار برسد.

[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.