تجارت سیاه دارک وب؛ فروش هزاران گونه‌ جانوری و گیاهی برای تولید مواد روانگردان + جزئیات کامل

0 93

تجارت سیاه دارک وب؛ فروش هزاران گونه‌ جانوری و گیاهی برای تولید مواد روانگردان + جزئیات کامل

اولیور استرینگام، بوم‌شناس دانشگاه ادلاید و همکاران او بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۰ به جستجوی نزدیک به ۲ میلیون تبلیغ دارک وب پرداختند و به تجارت ۱۵۳ گونه‌ی مختلف پی بردند که ۷۰ نوع از آن‌ها خواص مخدر دارند.

رایج‌ترین گونه‌ی تجارت شده، درخت آمریکای جنوبی (Mimosa tenuiflora) با مقدار قابل توجهی DMT توهم‌زای قوی است. خوشبختانه اغلب گونه‌های مخدر در معرض خطر نیستند با این حال پژوهشگرها چند گونه‌ی آسیب‌پذیر مثل کاکتوس پیوت را در میان گونه‌ها پیدا کردند که حاوی مواد روانگردان است.

از کاربردهای دیگر گونه‌ها می‌توان به طب سنتی، تهیه پوشاک و کیف‌های دستی پوست خزنده اشاره کرد. تعدادی دیگر هم به عنوان حیوان خانگی خرید و فروش می‌شوند.

بر اساس یافته‌ها، قانون‌‌گذاری ضعیفی برای تجارت حیوانات وحشی در اینترنت عمومی (وب باز) وجود دارد و هیچ دلیلی ندارد افراد از دارک وب استفاده کنند زیرا دسترسی به این سطح از وب نیاز به نرم‌افزارهای خاصی دارد و افزون بر این فاقد موتورهای جستجوی متمرکز است. تجارت حیات وحش به شکل فزاینده‌ای روی وب عمیق یا دیپ وب هم رخ می‌دهد که شامل اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی خصوصی است.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.