بهترین تست های شخصیت شناسی جهان + جدید

0 67

بهترین تست های شخصیت شناسی جهان + جدید

این تست توسط دانیل گلمن، روانشناس و روزنامه‌نگار علمی نیویورک تایمز، و نویسنده کتاب «هوش هیجانی: چرا می‌تواند بیش از IQ مهم باشد» طراحی و معرفی شده‌است. گلمن در کتابش درباره دلایل بسیاری که چرا EQ شخصیت ما را شکل می‌دهد، صحبت می‌کند. این تست به جای پرسش مستقیم، داستان‌هایی ارائه می‌کند و از شما می‌خواهد پاسخ دهید و می‌سنجد که معمولاً در آن شرایط چگونه نسبت به مسائل مختلف عکس‌العمل نشان می‌دهید.

EQ نشان‌دهنده توانایی فرد در همدلی با دیگران است، همچنین، نشان‌دهنده قدرت شناسایی، ارزیابی، کنترل و ابراز احساسات خود، درک و ارزیابی احساسات دیگران، استفاده از احساسات برای تسهیل تفکر، و درک معانی احساسی نیز هست.

چرا باید در تست‌های شخصیت شناسی متعدد شرکت کنیم؟

احتمالاً بیشتر ما در یک پلتفرم پخش فیلم یا موسیقی ثبت‌نام کرده‌ایم. اما آیا تا به حال احساس کرده‌اید که باید یک سرویس وجود داشته باشد که همه خدمات این پلتفرم‌ها را با یک قیمت در یک پلتفرم جمع کرده‌باشد؟ تست‌های شخصیت نیز گاهی همین احساس را دارند. ما یک تست شخصیتی انجام می‌دهیم و یک یا دو چیز در مورد ما به ما می‌گوید، اما ممکن است یکی از عناصر کلیدی را از دست بدهیم. بنابراین کاری که ما انجام می‌دهیم این است که یک تست شخصیتی دیگر نیز برای تجزیه و تحلیل فرد یا گروه انجام دهیم.

با انجام چندین تست شخصیت، افراد ارزیابی و درک جامع‌تری از نحوه کار، تفکر و عملکرد خود دریافت می‌کنند. هر آزمون نقاط قوت خاص خود را در ارزیابی شخصیت دارد؛ بنابراین دسترسی به این نوع داده‌ها خودآگاهی بیشتری را برای انسان به ارمغان می‌آورد و به شما این امکان را می‌دهد تا شایستگی‌ها و نقاط قوت خود را به حداکثر برسانید.

این موضوع در مورد تیم و فعالیت‌های گروهی هم صادق است، این‌که چگونه اعضای تیم برای رسیدن به اهداف می‌توانند با مشاهده و بررسی شخصیت‌ها و ویژگی‌های یکدیگر، با هم همکاری کنند. با دسترسی به تست‌های متعدد، همه متوجه می‌شوند که هر یک از اعضای تیم چگونه شخصیتی دارند و چه کسی می‌تواند در چه موقیتی عملکرد و خلاقیت بهتری داشته باشد.

آیا می‌توانیم از این تست‌ها در محل کار بهره ببریم؟

در سال‌های اخیر استفاده از تست‌های شخصیت شناسی در محیط کار افزایش یافته‌است و در راستای تشویق به انجام این تست‌ها تحقیقات فزاینده‌ای صورت گرفته‌است. مطالعات نشان می‌دهند کارکنانی که در جایگاه مناسبی در یک سازمان قرار گرفته‌اند، رضایت بیشتری از کار و احتمال بیشتری برای ماندن در سازمان دارند. مؤثرترین راه برای سنجش تطابق کارمند با سازمان، بررسی مدل شخصیتی و تناسب شخص با جایگاه شغلی از طریق انجام آزمون‌های شناخت فرد است.

چگونه انجام تست‌های شخصیتی برای زندگی شخصی مفید خواهد‌بود؟

از بسیاری جهات، شناخت و درک شخصیت می‌تواند در زندگی شخصی مفید باشد. در مرحله اول، درک بهتر شخصیت می‌تواند به انسان کمک کند که چه مسیر شغلی را انتخاب کند، چگونه حرفه‌اش را توسعه بدهد و بر اساس شخصیت خود برای چه شغلی اقدام کند.

شناخت شخصیت منحصر به فرد انسان، به رشد شخصی کمک می‌کند. می‌توانید درک کنید که چگونه با دیگران به بهترین شکل تعامل داشته‌باشید، چگونه آرامش خود را به دست آورید، چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد، و چگونه استرس یا فشار را مدیریت کنید.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.