بازگشت از مرگ؛ توسعه‌دهنگان فعال‌سازی کاملاً آفلاین ویندوز XP را محقق کردند + جدید

0

[ad_1]

بازگشت از مرگ؛ توسعه‌دهنگان فعال‌سازی کاملاً آفلاین ویندوز XP را محقق کردند + جدید

طبق گزارش The Register، الگوریتم فعال‌سازی ویندوز XP به‌طور باورنکردنی بالأخره به‌طور کامل کرک شد و امکان فعال‌سازی کاملاً آفلاین را فراهم کرد. پست منتشرشده در ردیت شامل لینک برنامه‌ای است که از چند ماه قبل وجود دارد و امکان دانلود آن احتمالاً در شبکه‌ی تورنت وجود دارد.

هیچ‌کس نمی‌داند چه‌ کسی برنامه‌ی فعال‌سازی ویندوز XP را ساخته و حتی کاربری به‌نام Retroreviewyt که اولین‌ بار آن را به‌ اشتراک گذاشت حتی دقیقاً به‌ خاطر نمی‌آورد آن را از کجا دانلود کرده است.

در این میان به‌نظر می‌رسد شخصی روی مهندسی معکوس نرم‌افزار کار می‌کند. کاربری که خود را Neo-Desktop می‌نامد، برنامه را در گیت‌هاب قرار داد و گفت در حال ساخت نسخه‌ی منبع‌باز است.

ورج می‌نویسد، مایکروسافت بیش‌ از ۹ سال قبل به پشتیبانی رسمی از ویندوز XP پایان داد اما سیستم‌عامل مذکور همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. درواقع این نسخه از ویندوز تا سال ۲۰۲۱ محبوب‌ترین سیستم‌عامل در ارمنستان بود و سال ۲۰۱۹ طبق اعلام فوربز، از هر سه کسب‌وکار آمریکایی، یکی از آن‌ها همچنان حداقل یک کامپیوتر مجهز به ویندوز XP در شبکه‌های خود دارد.

این اقدام شرکت را مجبور کرد در صورت بروز مشکل، به‌روزرسانی‌های امنیتی جدیدی ارائه دهد. WannaCry را به‌ یاد دارید؟ ویندوز XP سال ۲۰۱۷ وصله‌ای برای محافظت در برابر بدافزار مذکور دریافت کرد.

[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.