اتصال دسته کامپیوتر به گوشی + جدید

0

[ad_1]

اتصال دسته کامپیوتر به گوشی + جدید

بازی کردن در گوشی‌های تلفن‌ همراه می‌تواند سرگرم‌کننده باشد اما صفحه‌های لمسی همیشه بهترین راه برای لذت بردن از آن‌ها نیستند. اگر یک دسته بازی در اطراف خود دارید، می توانید آن را به گوشی خود وصل کنید و با دکمه های فیزیکی و جوی‌استیک آن بازی کنید. این کار می‌تواند علاوه بر افزایش تجربه شما از بازی، لذت شما از این کار را نیز دو چندان کند.

انواع مختلفی از دسته‌های بازی وجود دارد که می‌توانید در گوشی خود از آن‌ها استفاده کنید، مانند کنترلرهای USB سیمی، کنترلرهای بلوتوثی بی‌سیم و کنترلرهای مخصوص کنسول مانند Xbox One، PS4، PS5 یا Nintendo Switch. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه هر یک از این دسته‌های بازی را به گوشی خود متصل کنید و چه بازی‌هایی را می‌توانید با آن‌ها انجام دهید.

اتصال دسته بازی به گوشی

همانطور که پیش‌تر گفتیم روش‌های مختلفی برا اتصال دسته بازی به گوشی‌های تلفن‌همراه وجود دارد که به دو بخش اصلی باسیم و بی‌سیم تقسیم می‌شوند.

اتصال دسته بازی سیمی به گوشی

اگر یک کنترلر USB دارید که در رایانه شخصی خود از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید از آن در تلفن همراهتان نیز استفاده کنید که برای این کار به آداپتوری مخصوص به نام کابل USB OTG نیاز دارید. این وسیله، دستگاه کوچکی است که به شما امکان می‌دهد کانکتورهای USB استاندارد را به گوشی خود وصل کنید. این کابل‌ها به راحتی در دسترس بوده و در تمامی فروشگاه‌های آنلاین و محلی موجود هستند.

برای اتصال دسته بازی سیمی به تلفن خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مطمئن شوید که یک کابل USB OTG متناسب با نوع پورت گوشی (USB-C یا micro-USB) دارید.
  • تبدیل OTG را به پورت شارژ گوشی خود وصل کنید.
  • سپس دسته مورد نظر به سمت دیگر تبدیل OTG وصل کرده و منتظر بمانید که کنترلر توسط سیستم‌عامل گوشی شناسایی شود.
  • بعد از اینکه عملیات شناسایی با موفقیت به اتمام رسید، بازی مورد نظر خود را اجرا کنید و از آن لذت ببرید!

برخی از بازی‌ها ممکن است به‌طور پیش‌فرض از کنترل‌کننده‌های USB پشتیبانی نکنند، بنابراین ممکن است لازم باشد تنظیماتی را تغییر دهید یا از برنامه‌های شخص ثالث برای بازی با دسته استفاده کنید که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

اتصال دسته بازی بلوتوثی به گوشی

اگر دسته بازی بلوتوثی و بی‌سیمی دارید که با دستگاه‌های اندرویدی سازگار است، می‌توانید آن را بدون کابل یا آداپتور به گوشی خود متصل کنید. این کار راحت‌تر و قابل‌حمل‌تر از استفاده از دسته‌های بازی سیمی است.

برای اتصال دسته بازی بلوتوثی بی‌سیم به تلفن همراه خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بلوتوث گوشی خود را روشن کنید و مطمئن شوید که گوشی شما برای سایر دستگا‌ه‌های بلوتوثی قابل مشاهده است.
  • دسته خود را روشن کنید و آن را در حالت جفت شدن قرار دهید. این کار ممکن است بسته به مدل دسته شما متفاوت باشد، اما معمولاً شامل نگه داشتن دکمه یا ترکیبی از دکمه‌ها برای چند ثانیه است تا زمانی که چراغ مشخصی شروع به چشمک زدن کند.
  • دسته بازی خود را از لیست دستگاه‌های موجود انتخاب کنید و درخواست جفت شدن را تایید کنید.
  • پس از شناسایی و جفت شدن دو دستگاه با هم، به راحتی می‌توانید بازی موبایلی خود را اجرا کرده و با دسته بازی مراحل آن را ادامه دهید.

البته باز هم ممکن است که همه بازی‌ها به صورت پیش‌فرض از این فرآیند پیروی نکنند و نیاز به نصب برنامه خاصی برای شناساندن دسته بازی به گوشی شما باشد.

اتصال دسته‌های مخصوص کنسول به گوشی

اگر دسته بازی مخصوص کنسول مانند Xbox One، PS4، PS5 یا Nintendo Switch دارید، می‌توانید از آن در تلفن همراه خود نیز استفاده کنید. این دسته‌ها از فناوری بلوتوث برای برقراری ارتباط با کنسول‌های مربوطه خود استفاده می‌کنند، بنابراین تا زمانی که گوشی شما از بلوتوث پشتیبانی می‌کند، به راحتی می توانند با گوشی شما جفت شوند.

با این حال، اتصال این دسته‌ها به گوشی شما ممکن است به مراحل یا ترفندهای اضافی بسته به مدل دسته و گوشی شما نیاز داشته باشد. در اینجا چند دستورالعمل کلی برای هر نوع کنترلر وجود دارد:

آموزش وصل کردن دسته ایکس باکس به گوشی از طریق بلوتوث

[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.