آمار فک‌انداز اپل؛ فروش اکوسیستم اپ استور در سال ۲۰۲۲ به ۱٫۱ تریلیون دلار رسید! + جدید

0

[ad_1]

آمار فک‌انداز اپل؛ فروش اکوسیستم اپ استور در سال ۲۰۲۲ به ۱٫۱ تریلیون دلار رسید! + جدید

مطالعه‌ای مستقل که تحت حمایت اپل قرار گرفته است ادعا می‌کند مجموع فروش اپ استور (فروشگاه آنلاین اپلیکیشن در دستگاه‌های اپل) در سال گذشته‌ی میلادی به‌طور تخمینی ۱٫۱ تریلیون دلار بوده است. اپل برای افزایش توجهات به اپ استور، جزئیات این مطالعه را در وب‌سایت رسمی‌اش منتشر کرد.

بالغ‌بر ۹۱۰ میلیارد دلار از عدد تخمینی ۱٫۱ تریلیون دلاری به فروش خدمات و کالاهای فیزیکی که در خارج از اپ استور اتفاق افتاده‌اند ارتباط دارد. ۱۰۹ میلیارد دلار به تبلیغات درون برنامه‌ای مربوط است و ۱۰۴ میلیارد دلار ازطریق خدمات و کالاهای دیجیتالی به دست آمده است.

عدد تخمینی ۱٫۱ تریلیون دلاری به مجموع فروش تمامی کسب‌وکارها (از کسب‌و‌کارهای بزرگ تا کوچک) مربوط است و فروش خدمات و کالاهای فیزیکی را نیز در بر می‌گیرد. اپل برای خدمات و کالاهای فیزیکی هیچ کمیسیونی دریافت نمی‌کند.

اپل برای تمامی خریدهای درون‌برنامه‌ای و طرح‌های اشتراکی داخل اپ استور ۱۵ تا ۳۰ درصد کمیسیون کسب می‌کند؛ با این‌حال زمانی که کاربر ازطریق دستگاه‌های این شرکت کارهایی نظیر خرید آنلاین مواد غذایی یا پرداخت هزینه‌ی اوبر را انجام می‌دهد، هیچ پولی به اپل نمی‌رسد.

گزارش جدید نشان می‌دهد درآمد حاصل از فروش خدمات در اپ استور رشد سالانه‌ی ۲۹ درصدی را تجربه کرده است. بیشترین رشد به سرویس‌های مسافرتی و تاکسی اینترنتی ارتباط دارد.

اپ استور در سال‌های اخیر رشد باثباتی تجربه کرده است. درآمد این فروشگاه از ۶۴۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۸۶۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید.

[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.