گوگل آزمایش هوش مصنوعی SGE را در موتور جست‌وجو آغاز کرد + جدید

0

[ad_1]

گوگل آزمایش هوش مصنوعی SGE را در موتور جست‌وجو آغاز کرد + جدید

تعداد کمی از کاربران گوگل قرار است با صفحه‌ی نتایج جدیدی در موتور جست‌وجو روبه‌رو شوند. غول آمریکایی صنعت فناوری در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید دسترسی به Search Labs به‌صورت محدود امکان‌پذیر شده؛ Search Labs سرویسی برای آزمودن قابلیت‌های جدید موتور جست‌و‌جو است.

کاربران برای دسترسی به بخش Search Labs باید وارد فهرست انتظار شوند و فعلا مشخص نیست که چه مدت پس از حضور در فهرست انتظار، دسترسی امکان‌پذیر خواهد شد. Search Labs دو هفته پیش در جریان برگزاری رویداد Google I/O معرفی شد.

جالب‌ترین قابلیت جدید گوگل Search Generative Experience است که نتایج حاصل از هوش مصنوعی مولد را در بالای نتایج سنتی جست‌و‌جو قرار می‌دهد. بدین ترتیب پس از پرسیدن سؤال در گوگل، در بالای صفحه به‌جای دسترسی به ویکی‌پدیا یا سایر سایت‌های محبوب با متنی مواجه می‌شوید که سؤال را مستقیما پاسخ می‌دهد. به‌منظور دسترسی به جزئیات بیشتر می‌توانید لینک‌هایی را که در همان بخش ارائه می‌شوند مطالعه کنید.

به روایت ورج، SGE را می‌توان بزرگ‌ترین تغییر در تاریخ موتور جست‌و‌جوی گوگل به‌حساب آورد. SGE می‌تواند نحوه‌ی تعامل مردم با موتور جست‌و‌جو را به‌شکل قابل‌توجهی اصلاح کند و باعث اعمال تغییراتی مهم در صنعت سئو (SEO) شود. ازاین‌پس وب‌سایت‌ها به‌جای تمرکز بر سئو، تلاش خواهند کرد که خودشان را در نتایج هوش مصنوعی جای دهند.

نتایج مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد ممکن است خبر بدی برای وب‌سایت‌های خبری باشد. اگر کاربران در همان صفحه‌ی اصلی گوگل به جواب سؤال‌های خود برسند و روی لینک‌ها کلیک نکنند، شاهد تغییر مدل کسب‌و‌کار سایت‌ها خواهیم بود. گوگل بارها گفته است که قصد دارد رویکردی مسئولانه در توسعه‌ی هوش مصنوعی در پیش بگیرد.

بخش Labs افزون‌بر SGE شامل دو قابلیت دیگر است: Add to Sheets (که گزینه‌ای به کنار تمامی لینک‌ها اضافه می‌کند تا بتوانید آن‌ها را به صفحات گوگل شیتس اضافه کنید) و Code Tips. دومین قابلیت، سیستمی بر پایه‌ی مدل زبانی بزرگ است که به شما برای نوشتن و اصلاح کدها کمک می‌کند.

[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.