گوله‌برفی با چشم‌های صورتی؛ آلوین، تنها مورچه‌خوار غول‌پیکر زال در دنیا + جدید

0 67

گوله‌برفی با چشم‌های صورتی؛ آلوین، تنها مورچه‌خوار غول‌پیکر زال در دنیا + جدید

دانشمندان آلوین را زنده‌گیری کردند و جلیقه‌ی مجهزبه GPS را به او پوشاندند تا مسیر حرکتش را پایش کنند. بر اساس نوشته‌ی لایوساینس، آلوین اکنون ۱٫۵ متر طول دارد و وزنش به ۱۴ کیلوگرم می‌رسد. این داده‌ها نشان می‌دهند که احتمالا سن آلوین به یک سال رسیده است و این مورچه‌خوار فاصله‌ی زیادی تا رشد کامل ندارد. پس از رشد بدن آلوین جلیقه‌ی اول برایش کوچک شد، به‌همین‌دلیل دانشمندان یک جلیقه‌ی دیگر برایش ساختند.

آلبینیسم یا زالی، نوعی بیماری ژنتیکی است که باعث توقف تولید ملانین در حیوانات می‌شود. ملانین رنگ‌دانه‌ای است که به پوست، خز، پر و چشم حیوانات رنگ می‌دهد. در نتیجه‌ی تولید نشدن ملانین، حیوانات مبتلا به زالی کاملا سفید به نظر می‌رسند و چشم صورتی‌رنگ دارند. پوست و چشم این حیوانات حساسیت زیادی به نور دارد و نور شدید ممکن است باعث اختلال در بینایی آن‌ها شود.

تهدید اصلی برای اکثر حیوانات مبتلا به زالی، افزایش احتمال شکار شدن است چون رنگ بدن در اغلب مواقع باعث می‌شود این حیوانات به‌سادگی در محیط قابل‌رؤیت باشند. این گفته برای مورچه‌خواران غول‌پیکر نیز صدق می‌‌کند.

پژوهشگران AHP در سال ۲۰۲۱ در همان ناحیه‌ای که آلوین دیده شد، لاشه‌ی یک مورچه‌خوار غول‌پیکر نر را به زالی مبتلا بود پیدا کردند. تا پیش از آن زمان، هرگز چنین مورچه‌خواری دیده نشده بود. لاشه‌ی مورچه‌خوار موردبحث شامل آثاری از شکار شدن بود.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.