گزارش مالی شیائومی؛ فروش بیشاز ۳۰ میلیون گوشی و تنها ۱۵۰ میلیون دلار سود + جدید
گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۳ شیائومی شامل آمار امیدبخش برای طرفداران این برند چینی است؛ شرکتی سرشناس که قصد دارد در آیندهای نزدیک به بازار خودروهای برقی نیز ورود کند تا تنوع محصولاتش را بیش از پیش افزایش دهد.
بر اساس آنچه GSMArena مینویسد، تعداد کاربران فعال ماهانهی شیائومی در سهماههی منتهیبه مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲) به ۵۹۴٫۸ میلیون نفر رسید. این شرکت میگوید هماکنون بیشاز ۶۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.
کسبوکار موبایل شیائومی ۳۵ میلیارد یوان (نزدیکبه پنج میلیارد دلار) درآمد کسب کرد. این شرکت موفق شد در بازهی زمانی موردبحث ۳۰٫۴ میلیون دستگاه روانهی بازار کند. میانگین قیمت فروش گوشیهای شیائومی به ۱٬۱۵۲ یوان (۱۶۳ دلار) رسیده که نشاندهندهی رشد ۲٫۷ درصدی نسبتبه فصل چهارم ۲۰۲۲ است.
شیائومی با سهم ۱۱٫۳ درصدی موفق شد در فصل اول ۲۰۲۳ به سومین برند برتر بازار موبایل تبدیل شود. در این سهماهه اپل و سامسونگ توانستند تقریبا دو برابر گوشی بیشتر نسبتبه شیائومی روانهی بازار کنند.
سهم شیائومی در بازار چین افزایش یافت؛ با اینحال ویوو توانست شیائومی را پشت سر بگذارد تا این شرکت به رتبهی چهارم سقوط کند. در بازار موبایل چین اپل اول و اوپو دوم است.
شیائومی توانست در سهماههی نخست سال جاری میلادی ۵۹٫۵ میلیارد یوان (۸٫۴۳ میلیارد دلار) درآمد به جیب بزند و سود خالص تعدیلشدهی ۳٫۲ میلیارد یوان (۴۵۰ میلیون دلار) ثبت کند. با احتساب هزینههای مربوطبه کسبوکار خودرو، سود خالص تعدیلشده به ۱٫۱ میلیارد یوان (۱۵۰ میلیون دلار) میرسد.
شیائومی در حوزهی AIoT(ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیا) نیز سرمایهگذاری میکند. تعداد دستگاههای شیائومی که با فناوریهای مرتبطبه AIoT به هم متصل هستند به ۶۱۸ میلیون رسیده است. شیائومی میگوید ۱۲٫۳ میلیون از کاربرانش حداقل پنج مورد از دستگاههای این چنینی دارند.
درآمد شیائومی از فروش لوازم خانگی بزرگ نظیر یخچال، کولر و ماشین لباسشویی ۶۰ درصد رشد کرد. این شرکت در سهماههی نخست امسال ۲٫۸ میلیون تلویزیون هوشمند در دسترس مشتریان قرار داد تا در بین پنج شرکت برتر این صنعت قرار بگیرد.
شیائومی گفته است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار گازهای گلخانهای را حداقل ۷۰ درصد و تا سال ۲۰۴۰ بهمیزان ۹۸ درصد کاهش دهد.