کاهش فروش اپل واچ در قصل اول ۲۰۲۳ و سقوط سامسونگ به رتبه سوم بازار ساعت‌های هوشمند + جدید

0 67

کاهش فروش اپل واچ در قصل اول ۲۰۲۳ و سقوط سامسونگ به رتبه سوم بازار ساعت‌های هوشمند + جدید

درحالی‌که اپل موفق شد در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ جایگاه اول خود را درمیان برترین فروشندگان ساعت‌های هوشمند حفظ کند، اما فروش آن نسبت‌به سه‌ماهه‌ی اول سال گذشته کاهش یافت و به زیر ۱۰ میلیون دلار رسید.

اگرچه اپل واچ سری ۸ نقدهای بسیار خوبی دریافت کرد و به فهرست بهترین ساعت‌های هوشمند بسیاری از سایت‌های نقدوبررسی محصولات فناوری راه یافت، اما به‌نظر می‌رسد محبوبیت آن به‌اندازه‌ی نسل‌های قبلی نیست. البته غول فناوری مستقر در کوپرتینو در پاییز ۲۰۲۲ دو ساعت هوشمند دیگر نیز روانه‌ی بازار کرد که این محصولات نیز کمکی به جبران کاهش فروش سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ نکرد. درواقع سهم ۳۲ درصدی این برند در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال گذشته اکنون به ۲۶ درصد رسیده است.

سهم سامسونگ از بازار ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ معادل ۱۰ درصد بود که در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری به ۹ درصد کاهش یافت و همین موضوع باعث شد برند کره‌ای با یک‌رتبه سقوط از جایگاه دوم، اکنون در جایگاه سوم فهرست قرار گیرد. نکته‌ی جالب اینکه محبوبیت ساعت‌های هوشمند گلکسی در بازه‌ی زمانی بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ در آمریکای شمالی افزایش یافته است.

کاملاً واضح است اکثر مردم هند به خرید مدل پایه‌ی ساعت‌های هوشمند با قابلیت‌های محدودتر و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر علاقه دارند و چین و بسیاری کشورهای دیگر غیر از آمریکای شمالی، ترجیح می‌دهند دستبندهای هوشمند و ردیاب‌های سلامت خریداری کنند.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.