پس از اینتل، AMD به طراحی پردازنده‌هایی با هسته‌های هیبریدی روی می‌آورد + جدید

0 126

پس از اینتل، AMD به طراحی پردازنده‌هایی با هسته‌های هیبریدی روی می‌آورد + جدید

مارک پیپرمستر، مدیر فنی AMD در کنفرانس ابرکامپیوتر بلژیک به برخی سؤالات درمورد برنامه‌های شرکت متبوعش برای ساخت پردازنده پاسخ داد. او گفت AMD قصد دارد از معماری هیبریدی استفاده کند.

مدیر فنی AMD در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «ما تغییرات بیشتری در هسته‌های پردازنده‌های خود اعمال خواهیم کرد و از ترکیب هسته‌های قدرتمند با هسته‌های کم‌مصرف و شتاب‌دهنده‌ها بهره خواهیم برد. بدین‌ترتیب تغییرات آینده فقط به چگالی هسته‌ها مرتبط نیست و نوع و نحوه‌ی پیکربندی‌ آن‌ها نیز تغییر خواهد کرد.»

PCWolrd می‌نویسد، معماری هیبریدی، فناوری جدیدی نیست و از سال‌ها قبل در صنعت تراشه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه اینتل و AMD اخیراً از این روش بهره گرفته‌اند اما ARM اولی شرکتی بود که از ترکیب هسته‌های قدرتمند و هسته‌های بهینه استفاده کرد. اینتل در سال ۲۰۲۱، نسل دوازدهم پردازنده‌های خود موسوم‌ به خانواده‌ی آلدرلیک را با ترکیب هسته‌های P (قدرتمند) و E (بهینه) عرضه کرد.

AMD تاکنون از ترکیب هسته‌های قدرتمند و بهینه در ساخت پردازنده‌های خود استفاده نکرده است. جدیدترین تراشه‌های سری Ryzen این شرکت نیز از هسته‌هایی با معماری مشابه بهره می‌برند.

پیپرمستر به این نکته اشاره کرد که AMD از شتاب‌دهنده‌ها نیز بهره خواهد گرفت. علاوه‌براین گفته می‌شود تیم قرمز درحال اضافه کردن واحد پردازش استنتاجی یا IPU به پردازنده‌های گرافیکی خود است. AMD قصد دارد IPUها را با ریزپردازنده‌ها ادغام کند؛‌ دقیقاً مثل روشی که امروزه در پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه‌ی این شرکت مثل Ryzen Mobile 7040 انجام داده است.

پیپرمستر می‌گوید AMD از هوش مصنوعی نیز مدنظر دارد و درحال‌حاضر تحقیقاتی را درمورد چگونگی بهره گرفتن از فناوری مذکور در توسعه‌ی تراشه‌های آینده‌اش آغاز کرده است. مدیرفنی تیم قرمز همچنین اظهار داشت: «هوش مصنوعی، کارهای شگفت‌انگیزی انجام می‌دهد و ظرفیت بسیار بالایی در انجام کارهای تکراری دارد و تا زمانی‌ که به راه‌حل نرسد، این‌ روند را تکرار خواهد کرد. هوش مصنوعی درواقع در حال تکرار و یادگیری موارد جدید است.»



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.