وزیر ارتباطات وعده داد اتصال مدارس به فیبر نوری در سه سال انجام می‌شود + جدید

0

[ad_1]

وزیر ارتباطات وعده داد اتصال مدارس به فیبر نوری در سه سال انجام می‌شود + جدید

عملیات اجرایی اتصال مدارس کشور به اینترنت پرسرعت از طریق فیبر نوری با امضای تفاهم‌نامه آغاز شد. وزیر ارتباطات در این مراسم گفت تا پایان سال ۳۵ درصد مدارس دیگر هم به این فناوری متصل می‌شوند. به گفته‌ی او قرار است پروژه‌ی اتصال مدارس به فیبر نوری طی سه سال انجام شود.

عیسی زارع‌پور با اشاره به برنامه‌ی فیبر نوری دولت تا پایان امسال گفت این پروژه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات است.

در این مراسم، امیرمحمدزاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت وزارت ارتباطات شبانه‌روز تلاش می‌کند تا مردم شاهد سرعت خوب باشند و این موضوع در سازمان تنظیم مقررات دو بعد دارد: «در حوزه پوشش اتفاقات خوبی در روستاها افتاده و درحال‌حاضر به پوشش ۹۰ درصدی رسیده‌ایم و امیدواریم در سال ۱۴۰۲ به پوشش ۱۰۰ درصدی برسد. در حوزه شهری ضریب نفوذ اینترنت ثابت ۴۱ درصد است و از نظر ضریب نفوذ آمار خوبی به حساب می‌آید؛ اما در حوزه سرعت شرایط خوب نیست.»

به گفته‌ی او، وزارت ارتباطات مجریان مختلفی را در شهرهای مختلف برای پیشبرد این پروژه در نظر گرفته: «شهرستان پردیس هم به‌دلیل وجود پارک علم و فناوری از نظر توسعه‌یافتگی شهر ممتاز و برجسته‌ای است. همین امر سبب شد یک رقابت از سوی اپراتورها در این زمینه رخ دهد. بنابراین وزارت ارتباطات تصمیم به فازبندی گرفت. درحال‌حاضر بیش از ۴۰ درصد تحت پوشش قرار گرفته‌اند و بیش از ۹۷ کیلومتر حفاری انجام شده که این باعث افتخار است. امیدواریم پردیس شاهد کیفیت ارتباطات خوب باشد.»

همچنین استاندار تهران در این مراسم حضور پیدا کرد و گفت به همه‌ی فرمانداران و شهرداران برای همراهی ابلاغ شده و اقدامات و فنی و اجرایی شبکه‌ی فیبر نوری با کمترین تغییر شکل در سطح زمین و بدون ایجاد عوارض شهری اجرا می‌شود.

در حاشیه‌ی این مراسم وزیر ارتباطات به اینترنت کودکان اشاره کرده و گفت تا به حال یک میلیون نفر از این خدمت استفاده کرده‌اند در حالی که ما بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز داریم: «هرچقدر استفاده بیشتر باشد، اشکالات کار مشخص‌تر و روز‌به‌روز بهتر خواهد بود، خواهشم از همه مدیران مدارس این است که در انجمن اولیاء و مربیان این سرویس را برای پدر و مادرها آموزش و توضیح دهند. حتماً والدینی که بچه کوچک دارند دغدغه‌مند هستند که کودکانشان در استفاده از فضای مجازی آسیب نبینند.»

[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.