هوش مصنوعی گوگل لباس‌های فروشگاه‌های آنلاین را روی تن مدل‌های مختلف شبیه‌سازی می‌کند + جدید

0 163

هوش مصنوعی گوگل لباس‌های فروشگاه‌های آنلاین را روی تن مدل‌های مختلف شبیه‌سازی می‌کند + جدید

گوگل در تلاش است قابلیت‌های جدیدی به هوش مصنوعی خود اضافه و این فناوری را با محصولات کنونی خود ادغام کند. به‌طور مثال هوش مصنوعی این شرکت به کاربران کمک می‌کند حدس بزنند پیراهنی که در فروشگاه‌های آنلاین عرضه می‌شود، چگونه روی بدن آن‌ها می‌نشیند و کدام سایز برای آن‌ها مناسب‌تر است.

گوگل یکی از جدیدترین ویژگی‌های مرتبط با خرید آنلاین را معرفی کرده که Virtual Try-on نام دارد. دراصل این شرکت اقلام برندهای لباس را می‌گیرد و از سیستم تولید تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود بهره می‌برد تا نسخه‌ای از آن لباس را روی طیف وسیعی از ۴۰ تیپ بدنی مختلف قرار دهد. فرم بدن انسان‌ها از سایز XXS تا 4XL متغیر است. اگرچه غول جستجوی اینترنت به در گفت‌وگو با گیزمودو اعلام کرد قابلیت مذکور درحال حاضر فقط برای لباس‌های زنانه دردسترس است اما از امروز همه‌ی کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

کاربران هنگام جستجوی برخی از اقلام لباس، دکمه‌ی Try on models را در تصویر اول مشاهده خواهند کرد. سپس گوگل مجموعه‌ای از اندازه‌ها را از XS تا L و XL را روی تن نمونه‌ها قرار می‌دهد. این شرکت به‌طور قاطعانه اعلام کرد ویژگی جدید برای افرادی مناسب است که اعتقاد دارند خرید آنلاین لباس به‌دلیل مشخص نبودن اینکه لباس موردنظر روی تن آن‌ها چگونه می‌نشیند، چندان کاربردی نیست. ظاهراً هوش مصنوعی این شرکت نحوه‌ی پوشیده شدن، تا شدن، کشیده شدن یا حتی چروک شدن لباس‌ها را در نظر می‌گیرد.

مدل استفاده شده برای Virtual Try-on براساس مدل Imagen گوگل کار می‌کند. هوش مصنوعی گوگل تصویر مدل و لباس را به دو شبکه‌ی عصبی مجزا ارسال می‌کند تا برای ایجاد تصویر نهایی، اطلاعاتی را با یکدیگر به‌اشتراک بگذارند. مدل هوش مصنوعی مذکور براساس مجموعه داده‌های موجود در بخش خرید آنلاین گوگل که شامل بیش‌از ۳۵ میلیارد فهرست محصول می‌شود‌ آموزش داده شده است.

برخی از مدل‌هایی که در نسخه‌های پیش‌نمایش گوگل نمایش یافته‌اند، پیراهنی را در شلوار خود فرو کرده‌اند وبرخی دیگر آن را روی شلوار قرار می‌دهند. هیچ گزینه‌ای برای تعیین اینکه هوش مصنوعی چگونه هر مدل لباس را به‌تصویر می‌کشد، وجود ندارد. ناگفته نماند هوش مصنوعی درواقع پیش‌بینی نمی‌کند یک پیراهن چقدر خوب است، بلکه صرفاً نشان می‌دهد روی تن افراد با سایزهای مختلف چگونه می‌نشیند.

قابلیت‌های Virtual Try-on فعلاً محدود است. درحال حاضر فقط برخی برندها ازجمله H&M، LOFT، Everlane و Anthropogie با گوگل همکاری کرده‌اند. این شرکت انتظار دارد به‌مرور زمان برندهای لباس بیشتری به استفاده از هوش مصنوعی رو بیاورند. قابلیت مذکور درنهایت برای انواع لباس‌های زنانه و مردانه قابل استفاده خواهد بود. این یعنی ۸۰ تصویر مختلف از مدل‌های واقعی وجود دارد که لباس‌های ساخته شده با هوش مصنوعی روی تن آن‌ها به‌نمایش درمی‌آید و درواقع پوشیده شدن لباس را در سایزهای مختلف با دقت بسیار بالا شبیه‌سازی می‌کند.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.