متا با همکاری Magic Leap، تنور رقابت با اپل را در حوزه واقعیت افزوده داغ می‌کند + جدید

0 81

متا با همکاری Magic Leap، تنور رقابت با اپل را در حوزه واقعیت افزوده داغ می‌کند + جدید

Magic Leap یکی از بدنام‌ترین شرکت‌ها در بازار محصولات واقعیت مجازی است. اکنون به‌نظر می‌رسد متا برای پروژه‌ی متاورس خود به Magic Leap روی آورده تا از برخی فناوری‌های بصری آن استفاده کند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که زمان زیادی تا معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل باقی نمانده است.

براساس گزارش فایننشال تایمز، متا در تلاش است با همکاری Magic Leap از برخی تکنولوژی‌های اختصاصی آن مثل فناوری هدایت موج که برای ایجاد تصاویر روی لنزهای عینک‌های واقعیت افزوده مورداستفاده قرار می‌گیرد، بهره ببرد. ظاهراً همکاری دو شرکت مذکور به ساخت دستگاه جدیدی ختم نمی‌شود اما برای اهداف جاه‌طلبانه‌ی آن‌ها بسیار مفید خواهد بود.

Magic Leap سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و به‌دلیل سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری برای تولید عینک‌های واقعیت افزوده‌ی بسیار گران‌قیمت شناخته می‌شود. Magic Leap 2 با برچسب ۳۳۰۰ دلاری اواسط سال گذشته روانه‌ی بازار شد و بدیهی است چنین محصولی بیشتر برای مشاغل طراحی شده باشد.

سال ۲۰۲۰ اعلام شد فیسبوک قصد دارد Magic Leap را خریداری کند. البته متا طی سال‌های گذشته برای تحقق اهداف جاه‌طالبانه‌ی خود در متاورس، ماهانه مبلغ درخورتوجه یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است و تلاش می‌کند با اخراج هزاران کارمند، هزینه‌های خود را کاهش دهد.

گیزمودو می‌گوید درحال‌‌حاضر Magic Leap واکنشی که خبر همکاری با متا نشان نداده است. البته این شرکت در گفت‌وگو با فایننشال تایمز اعلام کرد به بررسی همکاری‌ با برندهای دیگر ادامه می‌دهد. پگی جانسون، مدیرعامل Magic Leap در سپتامبر سال قبل با انتشار پستی وبلاگی به علاقه‌ی شرکت‌های دیگر به حق‌ امتیازهای آن‌ها اشاره کرد.

متا علاوه‌بر تلاش‌های زیان‌آور کنونی خود در حوزه‌ی واقعیت‌مجازی و عرضه‌ی هدست‌های کوئست، جاه‌طلبی‌های واقعیت افزوده‌ی بیشتری برای سال‌های آینده دارد. نقشه‌ی راهی که اخیراً از بخش آزمایشگاه‌های این شرکت فاش شده است، نشان می‌دهد متا قصد دارد سال ۲۰۲۵ عینک‌های هوشمند و تا سال ۲۰۲۷ عینک‌های کاملاً کاربردی واقعیت افزوده عرضه کند. این محصول تصاویری شبیه هولوگرام را در دنیای واقعی ایجاد می‌کند.

خبر همکاری متا با MagicLeap در حالی منتشر می‌شود که اپل قصد دارد هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کند. انتظار داریم این محصول با قیمتی در حدود ۳۰۰۰ دلار روانه‌ی بازار شود. هدست مورداشاره احتمالاً در رویداد WWDC امسال معرفی خواهد شد. درحالی‌که Magic Leap به‌طور خاص برای اهداف سازمانی طراحی شده است، هنوز نمی‌دانیم آیا هدست اپل مشتریان عادی این شرکت را به پرداخت مبلغ درخورتوجه برای خرید آن ترغیب خواهد کرد یا خیر.

یکی از موانع ساخت عینک‌های واقعیت افزوده‌ی باریک و سبک، تولید نمایشگرهای کوچک و باکیفیت است. Magic Leap 2 از عملکرد موجبر استفاده می‌کند و مثل HoloLens مایکروسافت برای ایجاد تصویر نهایی، مسیر نور را تغییر می‌دهد. سایر شرکت‌ها نیز در تلاش هستند فناوری موجبر را به محصولات خود اضافه کنند. اگرچه کیفیت تصویر نمونه‌های آزمایشی این عینک‌ها واقعاً عالی به‌نظر می‌رسد اما هنوز در پردازش داده‌ها و مصرف انرژی، محدودیت‌های زیادی دارند که باید برطرف شوند.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.