علی‌بابا از لوگوی جدید خود رونمایی کرد + جدید

0 83

علی‌بابا از لوگوی جدید خود رونمایی کرد + جدید

به گفته‌ی مسئولان علی‌بابا پروسه‌ی دیزاین از شهریور سال گذشته شروع شد و ریبرندینگ در مجموع حدود چند میلیارد تومان هزینه داشت.

آرش خسرویان مدیر مارکتینگ علی بابا در ابتدای این رویداد با اشاره به مراحل مختلف رشد علی‌بابا و توسعه و گسترده شدن مخاطبان از شکل‌گیری شخصیت جدید علی‌بابا و تغییرات آن در دو سال گذشته گفت. به گفته‌ی او شعار «علی‌بابا؛ همسفر هر سفر» چند سال است که مطرح شده و این شرکت از عرضه‌ی بلیت آنلاین هواپیما به نگاه جدیدی رسید: «آن ویژن اولیه یعنی فروش آنلاین یک سری محصولات، دیگر برای ما قدرت سابق را نداشت. در نتیجه با توجه به شناختی که از نیازهای روز بازار شکل گرفته بود تغییری به وجود آمد و ویژن علی بابا تبدیل شد به توانمندسازی جامعه برای تجربه‌ی شایسته‌ی سفر؛ چیزی که هنوز هم داریم برایش تلاش می‌کنیم.»

به گفته‌ی او با توسعه‌ی مخاطبان علی‌بابا از بیزنس‌من‌ها به مخاطبانی که متخصص سفر نیستند، خدماتی چون مشاوره تلفنی، سرویس دریافت ویزا و بیمه مسافرتی اضافه شد و سبد محصولات علی‌بابا به سمت سگمنت‌ها و محصولات خاص‌تری رفت: «ما به درک جدیدی از سفر رسیدیم. سفر از زمانی که به آن فکر می‌کنید شروع می‌شود و تا زمانی که پس از سفر تجربه‌تان را به اشتراک می‌گذارید ادامه دارد. ما روی این موضوع تمرکز کردیم و محصولاتی چون علی‌بابا پلاس را توسعه دادیم و لانچ کردیم. در نتیجه‌ی این نگاه، زیرساخت متفاوتی برای برند نیاز داشتیم و تصمیم به تغییر برند گرفتیم ولی یک‌جا همه‌ی زیرساخت‌ها را عوض نکردیم.»

او توضیح داد که چطور شخصیت جادوگر برای علی‌بابا انتخاب شد: «اعتقاد داشتیم سفر یک اتفاق جادویی است پس برندی که می‌خواهد این سفر را بسازد باید جادوگر باشد و توانمندسازی برای تجربه شایسته سفر، نیازمند جادو است. همچنین صفاتی مثل جسارت، پویایی و پیش‌رو بودن برایش ساختیم. این تغییرات مرحله به مرحله و طی دو سال انجام شد و آخرین مرحله تغییر لوگو بود که امشب آن را رونمایی می‌کنیم.»

در ادامه رامین پهلوان مدیر استودیوی دیزاین علی‌بابا از لوگوی جدید علی‌بابا گفت. به گفته‌ی او اصلی‌ترین دغدغه‌ی علی‌بابا در این پروژه این بود که تصویری که مخاطب از لوگوی علی‌بابا دریافت می‌کند با ویژگی‌های شخصیتی‌ای که در برند تعریف شده منطبق باشد و دو موضوع کاربردپذیری و سادگی، مسائلی جدی بودند: «گستره محصولات و خدماتمان آنقدر زیاد بود که اگر روی هر تصویری دست می‌گذاشتیم نمی‌توانست طیف وسیع آن را نشان دهد، همچنین خود سفر مفهوم انتزاعی به شمار می‌رود؛ در نتیجه ما مسیر انتزاعی را انتخاب کردیم. تداعی‌های برند ما هم در سال‌های گذشته شکل گرفته‌ است. برندها در شروع کار از تصاویر عینی‌تر استفاده می‌کنند ولی ما بعد از ۸-۹ سال به مرحله‌ای از ثبات رسیده‌ایم که مخاطب ما را می‌شناسد و نیاز نداشتیم که به‌صورت مستقیم در لوگو حوزه فعالیتمان را نشان دهیم.»

او ادامه داد: «در این مسیر انتزاعی روی اسم علی‌بابا تمرکز کردیم. از اسم علی بابا حرف A را برداشتیم که بازنماینده اسم علی‌بابا به حساب می‌آید و اسم علی‌بابا هم بازنماینده کل برند است.»



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.