سامسونگ چت بات هوش مصنوعی برای رقابت‌ با ChatGPT می‌سازد + جدید

0 84

سامسونگ چت بات هوش مصنوعی برای رقابت‌ با ChatGPT می‌سازد + جدید

منابع آگاه در کره‌‌جنوبی می‌گویند دو شرکت بزرگ سامسونگ و ناوِر در پروژه‌ای مشترک مشغول توسعه‌ی پلتفرم هوش مصنوعی مولدی هستند که رقیب ChatGPT محسوب می‌شود؛ اما دردسترس عموم مردم قرار نمی‌گیرد. ظاهراً این چت‌بات مخصوص کارمندان شرکت است.

ناوِر، بزرگ‌ترین موتور جست‌و‌جوی کره‌‌جنوبی، داده‌های مربوط‌ به پردازنده‌های سامسونگ را دریافت می‌کند و بر‌اساس این داده‌ها سراغ تولید چت‌بات می‌رود. در‌ادامه، سامسونگ چت‌بات را بیش‌از‌پیش بهبود می‌دهد.

از چت‌بات یکادشده که به زبان کره‌ای ساخته می‌شود، توسط کارمندان واحد Device Solutions سامسونگ استفاده خواهند کرد. این واحد تجاری شامل کسب‌و‌کار تراشه است. خبرگزاری کوریا اکونومیک دیلی در گزارشی اختصاصی می‌گوید چت‌بات سامسونگ و ناوِر در ماه اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) معرفی خواهد شد.

سامسونگ پس از آزمایش اولیه، چت‌بات هوش مصنوعی‌اش را دردسترس تعداد بیشتری از واحدهای تجاری قرار می‌دهد؛ ازجمله واحد Device eXperience که روی کسب‌و‌کار گوشی هوشمند و لوازم خانگی این شرکت نظارت می‌کند.

کارمندان سامسونگ در ماه‌های اخیر مشغول استفاده از چت‌جی‌پی‌تی شدند و برخی از اطلاعات محرمانه‌ی شرکت را در این چت‌بات وارد کردند. این اتفاق باعث افشای اطلاعات محرمانه‌ی سامسونگ شده بود. شرکت کره‌ای در واکنش به این اتفاق، استفاده از هوش مصنوعی را برای کارمندانش ممنوع کرد.

ناوِر پلتفرمی هوش مصنوعی به نام HyperCLOVA X دارد که ۶٬۵۰۰ کلمه‌ی کره‌ای بیشتر از ChatGPT یاد گرفته است و سؤالاتی که به زبان کره‌ای مطرح می‌شوند، می‌تواند بسیار سریع‌تر پاسخ دهد.

منابع آگاه می‌گویند سامسونگ و ناور در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی تراشه‌ی هوش مصنوعی نیز رونمایی می‌کنند تا سراغ رقابت مستقیم با انویدیا بروند. ناوِر هم‌اکنون در پلتفرم‌های ابری‌اش از پردازنده‌ی انویدیا استفاده می‌کند.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.