سئو، رپورتاژ و گوگلادز پرطرفدارترین روشهای بازاریابی از نگاه صاحبان کسبوکار + جدید
از میان روشهای بازاریابی دیجیتال، مدیران عامل و ارشد کسبوکارها بیشتر به سئو و انتشار رپورتاژ و همچنین گوگلادز تمایل دارند. این نتیجه از نظرسنجی یکتانت با حضور بیشاز ۱۶۰ کسبوکار بهدست آمده است.
پس از این دو حوزه، تبلیغات به وسیله پیامک، تبلیغات در وب و تبلیغات در سوشال بیشتر احتمال دارد از سوی صاحبان کسبوکار بهکار گرفته شوند.
یکتانت در گزارش سال ۱۴۰۱ خود، به انواع شیوههای تبلیغات دیجیتال و غیردیجیتال و آمارهای آن پرداخته است.
برایناساس، میزان حضور کسبوکارها در شبکههای اجتماعی نشان میدهد فیلترینگ نتوانسته میزان محبوبیت این پلتفرمها را کم کند. تقریباً همه کسبوکارهای ایرانی در اینستاگرام صفحه دارند و بیش از ۸۰ درصد مردم در گروههای سنی و تحصیلی مختلف برای ورود به این شبکهها از VPN استفاده میکنند. در نتیجه همچنان بسیاری از کسبوکارها در این شبکهها تبلیغات میکنند.
روزی بیش از ۳۳۰ کمپین تبلیغاتی
در سال گذشته ۱۲۰ هزار کمپین تبلیغاتی در وبسایتهای ایرانی راه انداخته شد؛ یعنی بهطور میانگین هر روز بیش از ۳۳۰ کمپین تبلیغاتی. میزان کمپینهای تبلیغاتی در مهرماه به پایینترین میزان کاهش یافت؛ اما در آبانماه دوباره بهاندازه شهریور رسید. بیشترین کمپینهای سال گذشته در آذر و بهمنماه برگزار شدند.
هدف بیش از ۵۰ درصد کسبوکارهای تبلیغکننده چیزی غیر از فروش آنلاین بود. جذب ترافیک ورودی، آگاهی از برند، جمعآوری لید و نصب اپلیکیشن مهمترین اهداف کسبوکارها از تبلیغ در وب بود.
استراتژی بازگشت مشتریان
در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد پوش نوتیفیکشن و ۹۶ میلیارد پیامک از طرف سایتهای ایرانی به کاربران و مشتریانشان ارسال شد.
بر اساس آمارها هزینه بازگشت مشتریان تا پنج برابر کمتر از مقداری است که باید برای پیدا کردن مشتریان تازه خرج شود. همچنین مشتریان فعلی ۶۷ درصد بیشتر از مشتریان جدید خرج میکنند. در نتیجه شرکتها به دنبال نگه داشتن مشتریان قدیمی و بازگشت آنها هستند. این بازاریابیها در قالب پوش نوتیفیکیشن، بازاریابی ایمیلی و پیامکی انجام میشود. در سال گذشته از میان ابزارهای بازاریابی بازگشتی فرستادن پیامک رشد بیشتری داشت.