زاکربرگ برای «جریمه رکوردشکن» فیسبوک در اروپا آماده می‌شود + جدید

0

[ad_1]

زاکربرگ برای «جریمه رکوردشکن» فیسبوک در اروپا آماده می‌شود + جدید

دو منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز از جریمه‌ی قریب‌الوقوع متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ، در اروپا خبر داده‌اند. این افراد می‌گویند جریمه‌ی جدید اتحادیه‌ی اروپا رکورد جدیدی در تاریخ جریمه‌های مربوط‌ به جریم خصوصی ثبت می‌کند.

جریمه‌ی جدید به سیاست‌های فیسبوک درزمینه‌ی انتقال اطلاعات کاربران اروپایی به سرورهای آمریکایی ارتباط دارد و نتیجه‌ی بی‌توجهی به هشدار یکی از دادگاه‌های عالی اتحادیه‌ی اروپا است.

جریمه‌ی جدید متا قرار است از جریمه‌ی ۷۴۶ میلیون یورویی آمازون در اروپا نیز بیشتر باشد تا رکورد جدیدی ثبت شود.

متا به‌درخواست رویترز برای شفاف‌سازی درباره‌ی این ادعا پاسخ نداده است. اتحادیه‌ی اروپا نیز فعلاً تصمیم گرفته است سکوت کند.

رگولاتوری‌های اتحادیه‌ی اروپا نگران‌اند سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به داده‌های کاربران اروپایی دسترسی پیدا کنند که در سرورهای فیسبوک ذخیره شده‌اند.

ماه گذشته، اروپا حکمی صادر کرد که به‌موجب آن، فیسبوک می‌بایست از اواسط ماه جاری میلادی انتقال داده‌‌ی کاربران اروپایی به آمریکا را متوقف می‌کرد.

در سال ۲۰۲۰، عالی‌ترین دادگاه اروپا با استناد به نگرانی‌های نظارتی گفت توافق‌نامه‌ی فیسبوک برای انتقال داده‌های اروپا به آمریکا معتبر نیست. سال گذشته، متا گفت که اجرایی‌شدن حکم جدید ممکن است باعث توقف خدمت‌دهی فیسبوک در اروپا شود.

[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.