روز پدر در دیوار پررونق‌تر است یا روز مادر؟ + جدید

0 9

روز پدر در دیوار پررونق‌تر است یا روز مادر؟ + جدید

«کیک» و «گل» به ترتیب بیشترین کلماتی بوده‌اند که کاربران دیوار برای روز پدر جستجوی‌شان کرده‌اند. قمی‌ها نسبت به جمعیت‌شان بیشترین آگهی را برای روز پدر منتشر کرده‌اند و کرمانی‌ها بیشترین میانگین اقدام به تماس را با هر یک از این آگهی‌ها داشته‌اند.

فکر می‌کنید هنوز هم ایرانی‌ها در روز پدر به باباها لباس هدیه می‌دهند؟ یا فکر می‌کنید چرا دسته «خدمات» در دیوار یکی از پرآگهی‌ترین و پربازدیدترین دسته‌های مرتبط با روز پدر است؟ کاربران در دیوار چقدر هدایای روز پدر را جستجو می‌کنند و چقدر دنبال گل و شیرینی برای این روز هستند؟ فعالیت این کاربران برای روز پدر بیشتر است یا روز مادر؟

آمارهای دیوار نشان می‌دهد، از یک ماه مانده به روزهای پدر و مادر، بازار خریدوفروش‌های مربوط به آن‌ها گرم می‌شود و هر چه به این روزها نزدیک‌تر می‌شویم، پرجنب‌وجوش‌تر می‌شود، طوری که در روزهایی انتهایی تعداد آگهی‌های منتشر شده به حدود ۱۰ برابر روزهای ابتدایی می‌رسد.

با این حال انگار روز مادر پررونق‌تر است. تعداد آگهی‌ها برای این روز ۲ برابر آگهی‌های روز پدر، تعداد بازدید‌ها نزدیک به ۳ برابر و تعداد اقدام به تماس بیش از ۲٫۵ برابر آن است.

استان‌های پیشتاز

کاربران استان‌های قم، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین آگهی روز پدر را نسبت به جمعیت‌شان در این مدت منتشر کردند. برای روز مادر هم همین سه استان در صدر جدول قرار دارند، فقط با این تفاوت که خراسان جنوبی اول است و قم در رتبه دوم قرار داد.

مشتریان اصلی این آگهی‌ها اما متنوع‌ترند، هر چند عمده‌شان در جنوب کشور قرار دارند. بیشترین میانگین اقدام به تماس با هر آگهی روز پدر متعلق به استان کرمان (با میانگین ۱۱ اقدام به تماس) است. بعد از آن هم استان‌های یزد و خوزستان قرار دارند. برای روز مادر، باز هم کرمانی‌ها (با میانگین ۱۳ بار اقدام به تماس با هر آگهی) مشتریان جدی‌تری برای این آگهی‌ها بوده و هرمزگانی‌ها و بوشهری‌ها به ترتیب دوم و سوم بودند.

روز پدر، بابا رو نونوار کنیم!

اگر خاطرات دوروبرمان را مرور کنیم، یادمان می‌آید که بیشتر از همه برای باباها در روز پدر لباس می‌خریدند. آماری نداریم که نشان دهد واقعا همه خانواده‌ها برای پدرشان همین کار را می‌کرده‌اند یا نه. با این حال، داده‌های دیوار می‌گوید که این داستان خیلی هم دور از واقعیت نیست.

در مجموع، برای روز پدر در ۵ دسته اصلی دیوار آگهی منتشر شده و دسته «وسایل شخصی» (با ۵۸ درصد)، بیشترین آگهی روز پدر را به خودش اختصاص داده و همین دسته بیشترین توجه مشتریان را هم به خودش جلب کرده است.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.