دیوان عدالت اداری دیگر نمی‌تواند مصوبات شورای عالی فضای مجازی را باطل کند + جزئیات کامل

0 119

دیوان عدالت اداری دیگر نمی‌تواند مصوبات شورای عالی فضای مجازی را باطل کند + جزئیات کامل

بر اساس این نامه، به ماده (۱۲) قانون، یک تبصره به‌عنوان تبصره (۲) الحاق شده و به این ترتیب، ماده مذکور اصلاح خواهد شد. در متن نامه آمده است:

«رسیدگی به مصوبات شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌ عالی فضای مجازی در حوزه تحت صلاحیت این نهادها، از شمول حکم این ماده خارج است. لیکن رسیدگی به مصوبات و تصمیمات زیرمجموعه‌های شوراهای مذکور از قبیل هیئت (کمیسیون)ها، کارگروه (کمیته)ها، شوراها و ستادها در صلاحیت دیوان عدالت اداری قرار می‌گیرد.»

به این ترتیب، حوزه اختیارات و قدرت شورای عالی فضای مجازی، که به‌تازگی و بر اساس برنامه هفتم توسعه به‌‌ فرماندهی امنیت فضای مجازی و راهبری این حوزه منصوب شده است، حالا بیشتر از قبل می‌شود.

در ماده ۲۶۸ برنامه هفتم توسعه با هدف ارتقای حکمرانی و قدرت سایبری ایران به تراز قدرت‌های تأثیرگذار جهانی و برخورداری از ابتکار عمل اقداماتی، کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند مصوبات شورای عالی فضای مجازی را اجرا کنند. هم‌چنین، مسئولیت انطباق تصمیمات و اقدامات اجرایی با مصوبات شورای عالی فضای مجازی کشور بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی است.

علاوه بر این، در صورتی که این شورا دستگاه‌های اجرایی را به تهیه‌ برنامه اجرایی ملزم کند، دستگاه‌ها موظف هستند این برنامه‌‌ها را در سقف اعتبارات ابلاغی در زمان‌بندی تنظیم بودجه کشور تهیه و به مرکز ملی فضای مجازی ارسال کنند. این مرکز پس از تأیید این موارد، آن‌ها را به سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس خواهد کرد.

با توجه به تصمیمات اخیر در خصوص شورای عالی فضای مجازی به نظر می‌رسد در حال حاضر بناست میزان اختیارات و قدرت این شورا بیش از پیش شود.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.