بیشترین شکایات سال ۱۴۰۱ از اینترنت در فصل تابستان ثبت شد + جزئیات کامل

0 63

بیشترین شکایات سال ۱۴۰۱ از اینترنت در فصل تابستان ثبت شد + جزئیات کامل

سهم ۷۷ درصدی XDSL از اینترنت ثابت

وضعیت توسعه ارتباطات پهن‌باند ثابت و سیار تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که همچنان بین استفاده از اینترنت ثابت و سیار فاصله‌ی زیادی وجود دارد و بیشتر مشترکان از اینترنت سیار استفاده می‌کنند. ضریب نفوذ پهن‌باند ثابت نسبت به زمستان ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده و از ۱۲.۶۱ به ۱۳.۰۵ درصد رسیده؛ همچنین ضریب نفوذ پهن‌باند اینترنت سیار ۱۲۴.۱۸ درصد گزارش شده است.

در میان مشترکان پهن‌باند ثابت بیشترین سهم بازار به میزان ۷۷ درصد از آن XDSL بوده و TD-LTE سهم ۱۸ درصد، WIFI سهم ۳ درصدی و FTTH سهم ۲ درصدی از این بازار داشتند.

بخش اعظم مشترکان اینترنت همراه یعنی ۹۱.۲۸ درصد از 4G و باقی ۸.۷۲ درصد از 3G استفاده می‌کنند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که سرعت انتقال داده مشترکان نسل چهارم در همراه اول ۱۵.۵۲، در ایرانسل ۱۶.۳۸ و در رایتل ۱۹.۲۲ MBPS است.

شکایات ثبت شده از وضعیت اینترنت نسبت به تابستان کاهش پیدا کرد

اختلالات اینترنت در تابستان ۱۴۰۱ در بخش شکایت‌های مشترکان در این گزارش مشخص است. مشترکان در سال ۱۴۰۱ بیشترین شکایت‌ها از وضعیت اینترنت ثابت و سیار را در تابستان ثبت کرده‌اند.

در تابستان ۱۵ هزار و ۱۳۷ شکایت از سوی مشترکان اینترنت ثابت ثبت شده، این میزان در زمستان به ۱۲ هزار و ۴۱۳ شکایت کاهش پیدا کرده است.

مشترکان اینترنت همراه هم بیشترین شکایات ۱۴۰۱ را در تابستان گزارش کرده‌اند و به مرور میزان شکایات کمتر شده و از ۳ هزار و ۴۶۶ در تابستان به یک هزار و ۹۱۲ در زمستان کاهش پیدا کرده است.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.