باگ نسخه‌ iOS برنامه Phone Link ویندوز ۱۱، امکان جاسوسی از آیفون را فراهم می‌کند + جدید

0 108

باگ نسخه‌ iOS برنامه Phone Link ویندوز ۱۱، امکان جاسوسی از آیفون را فراهم می‌کند + جدید

ویندوز ۱۱ اخیراً پشتیبانی از Phone Link را برای iOS معرفی کرده که اکنون برای همه منتشر شده است، اما طبق گزارش‌ها، احتمال دارد برخی افراد با سوءاستفاده از نقص این برنامه از کاربران آیفون جاسوسی کنند.

Phone Link از گذشته برای اندروید وجود داشته است و اجازه می‌دهد پیام‌ها، اعلان‌ها و بسیاری موارد دیگر به رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۱ منتقل شوند و بنابراین بدون برداشتن گوشی هوشمند خود بتوانید روی دسکتاپ با آن کار کنید.

بنابراین، معرفی Phone Link برای iOS قطعاً ویژگی کاربردی بسیار خوبی برای کاربران آیفون است اگرچه ویژگی‌های آن محدودتر از اندروید است اما مجرمان سایبری به‌دلیل روش اجرای Phone Link روی گوشی‌های اپل از این عملکرد سو‌ءاستفاده کنند.

Cetro Software، گزارش می‌دهد چندین کاربر آیفون، به‌دلیل استفاده از Phone Link برای iOS مورد جاسوسی قرار گرفته‌اند.

البته شخص مهاجم برای جاسوسی از آیفون ازطریق Phone Link ویندوز به دسترسی فیزیکی گوشی نیاز دارند.

به‌نوشته‌ی تِک‌رادر، اگر مهاجم بتواند به آیفون دسترسی پیدا کند و رمزعبور دستگاه را هم بداند، راه‌اندازی Phone Link در رایانه‌ی شخصی ویندوزی به‌اندازه‌ی کافی آسان است. Certo مراحل دقیق را توضیح نمی‌دهد تا امکان سوءاستفاده‌ی احتمالی دیگران را کاهش دهد اما این فرایند شامل اسکن کد QR روی مانیتور رایانه‌ی شخصی با آیفون قربانی و راه‌اندازی بلوتوث می‌شود.

هنگامی‌ که Phone Link راه‌اندازی شد، مواردی مثل تاریخچه‌ی تماس تلفنی، iMessages و محتوای هر نوتیفیکیشن را می‌توان روی آن رایانه‌ی شخصی مشاهده کرد، درحالی‌که مالک آیفون از این مورد کاملاً بی‌اطلاع است.

Certo می‌گوید ظاهراً مجرمان سایبری به‌سرعت از این ویژگی جدید سوءاستفاده کرده‌اند و این مورد نگران‌کننده است.

Certo می‌گوید اگر احساس می‌کنید آیفون شما درمعرض خطر جاسوسی قرار دارد می‌توانید با انجام برخی مراحل، این مورد را بررسی کنید. اگر از بلوتوث استفاده نمی‌کنید قطعاً این ویژگی را روی دستگاه خود در حالت خاموش قرار دهید. بدون بلوتوث، هیچ ارتباطی میان آیفون و کامپیوتر شخصی شما وجود نخواهد داشت.

Certo می‌گوید: «همان‌طور که درمورد حفره‌های قبلی در امنیت آیفون وجود داشت، امکان دارد مدت زیادی طول نکشد که سازندگان نرم‌افزارهای جاسوسی شروع به ایجاد ابزارهایی کنند که برای استخراج اطلاعات بیشتر از آیفون قربانیان مورداستفاده قرار می‌گیرند.»

امیدواریم مایکروسافت با بررسی موضوع، هرچه سریع‌تر نسبت‌ به ارائه‌ی راهکار امنیتی برای جلوگیری از جاسوسی از آیفون اقدام کند.



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.