استعلام سابقه جبهه ارتش، سپاه و… با کد ملی + جدید

0

[ad_1]

استعلام سابقه جبهه ارتش، سپاه و… با کد ملی + جدید

استعلام میزان و مدت زمان حضور در جبهه برای رزمندگان پیش از این فقط به‌‌صورت حضوری و از طریق مراجعه به ارگان‌های مربوطه مانند ارتش، سپاه و بسیج ممکن بود؛ اما مدتی است که این امکان به‌صورت آنلاین هم فراهم شده و کسانی که سابقه حضور در جبهه را دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه مراجع مربوطه سوابق حضورشان را استعلام بگیرند.

استعلام سابقه جبهه

رزمندگانی که در دوران هشت ساله جنگ ایران و عراق به عنوان نیروی وظیفه، داوطلب یا پایور حضور داشتند، وابسته به هر ارگانی اعم از ارتش، سپاه و بسیج که باشند ممکن است به استعلام و دریافت گواهینامه مربوط به سوابق حضور خود در جبهه نیاز داشته باشند.

استعلام این سوابق که پیش از این به شکل حضوری و با مراجعه به نهادهای نام‌برده ممکن بود، پس از شیوع کرونا و نیاز به دریافت خدمات به صورت غیر حضوری، به روش آنلاین با مراجعه به سامانه‌های راه‌اندازی‌شده از سوی ارتش، سپاه و بسیج فراهم شده است. این کار صرفاً با ارائه کد ملی متقاضی انجام می‌شود.

افرادی که به‌صورت داوطلبانه یا بر حسب مشمولیت نظام وظیفه و یا به عنوان پایور در زمان جنگ در جبهه‌ها حضور داشتند باید به سامانه ارگانی که از سوی آن به جبهه اعزام شده‌اند مراجعه کنند تا بتوانند سوابق حضورشان در جبهه را دریافت کنند. در این مطلب نحوه استعلام گرفتن از سامانه‌های مربوط به ارگان‌های ارتش، سپاه و بسیج توضیح داده شده است.

استعلام سابقه جبهه ارتش

بسیاری از رزمندگانی که در دوران جنگ در جبهه‌ها حضور داشتند از سوی ارتش به مناطق جنگی اعزام شده بودند. این افراد در صورتی که مایل به دریافت استعلام سوابق حضور خود در جبهه باشند باید به سامانه‌ای که ارتش برای این موضوع در نظر گرفته و راه‌اندازی کرده است، مراجعه کنند.

پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانی aja.ir در دسترس کاربران قرار دارد و رزمندگان می‌توانند با مراجعه به آن و طی کردن مراحلی که در ادامه توضیح داده‌ایم استعلامی از سوابق خود به دست آورند.

برای این کار ابتدا به aja.ir را در قسمت URL مرورگر خود وارد کنید تا به سامانه ارتش وارد شوید. در قسمت سمت راست صفحه اصلی روی گزینه «کد رهگیری ایثارگران» کلیک کنید. متناسب با این که در زمان جنگ جزء پایوران بوده‌اید یا از نیروهای نظام وظیفه، باید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.