احتمال فیلترشدن تیک‌تاک در آمریکا؛ وزارت دادگستری به پرونده ورود می‌کند + جدید

0

[ad_1]

احتمال فیلترشدن تیک‌تاک در آمریکا؛ وزارت دادگستری به پرونده ورود می‌کند + جدید

وزارت دادگستری آمریکا با برگزاری جلسه‌هایی تصمیم گرفته است تا به‌جای ممنوعیت مطلق فعالیت تیک‌تاک، سناتورها را متقاعد کند که این اپلیکیشن به‌صورت اجباری به یکی از شرکت‌های آمریکایی فروخته شود.

یکی از دلایل مهم‌ دولت‌مردان آمریکایی برای مسدودکردن تیک‌تاک که بیشترین توجه را به خود جلب کرده، جمع‌آوری داده‌های شخصی حساس کاربران است. بایت‌دنس، مالک چینی تیک‌تاک، ضمن رد این ادعا، داده‌هایی که از کاربران دریافت می‌کند، «کمتر از سایر اپلیکیشن‌ها» عنوان کرده است.

به‌گزارش بلومبرگ، بایت‌دنس توضیح می‌دهد که چنانچه تیک‌تاک اطلاعاتی مانند نام، سن، شماره‌تلفن، ایمیل، آدرس IP و موقعیت مکانی کاربر را داشته باشد، به‌معنای جمع‌آوری مقادیر زیادی از اطلاعات حساس نیست؛ بلکه سایر شرکت‌ها نیز چنین اطلاعاتی را معمولاً برای فراهم‌کردن دسترسی به خدمات آنلاین دریافت می‌کنتد.

بایت‌دنس در بیانیه‌ی خود گفته است: «برخلاف برخی از رقبا، تیک‌تاک کاربران را به استفاده از نام واقعی مجبور نمی‌کند و از آنان درباره‌ی وضعیت شغلی یا روابط‌شان سؤال نمی‌کند و از کاربران آمریکایی نمی‌خواهد تا موقعیت دقیق خود را فاش کنند.»

مالک چینی تیک‌تاک اظهار کرده است که الگوریتم پیشنهاد محتوا در سرورهای ابری شرکت آمریکایی اوراکل نگه‌داری می‌شود و هر تغییری در آن را کارمندان همان شرکت بررسی و مدیریت می‌کنند. بایت‌دنس اعلام کرد: «هیچ دولتی اعم از چین یا ایالات متحده، بر الگوریتم تیک‌تاک تأثیر نمی‌گذارند.»

وزارت دادگستری با سناتورهایی که هنوز از ضرورت مسدودکردن تیک‌تاک در آمریکا قانع نشده‌اند، جلسه‌های خصوصی برگزار می‌کند. رویکرد اتخاذشده تأکید بر این است که امکان ادامه‌ی فعالیت تیک‌تاک در آمریکا منوط به مالکیت یکی از شرکت‌های آمریکایی باشد و از بایت‌دنس، مالک چینی آن، جدا شود.

یکی از نگرانی‌های مطرح‌شده درباره‌ی رأی مجلس آمریکا این است که تیک‌تاک فقط ۶ ماه فرصت دارد تا به شرکت یا سرمایه‌گذار آمریکایی فروخته شود. برخی از نمایندگان احساس می‌کنند که این زمان‌بندی غیر‌واقع‌بینانه است و احتمالاً زمان بیشتری برای پیدا‌کردن خریدار و انجام فرایند واگذاری لازم خواهد بود.

هم‌اکنون، اپلیکیشن تیک‌تاک بیش از ۱۷۰ میلیون نفر کاربر آمریکایی دارد و با بیش از ۴۷ میلیون نصب در سال ۲۰۲۳، از فیسبوک و اینستاگرام با ۳۵ و ۳۴ میلیون دانلود پیشی گرفته و درآمد آن ۴۰ درصد درمقایسه‌با سال ۲۰۲۲ رشد پیدا کرده است.

[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.