آموزش تصویری ثبت مکان در گوگل مپ + جزئیات کامل

0

[ad_1]

آموزش تصویری ثبت مکان در گوگل مپ + جزئیات کامل

شاید تاکنون تجربه کرده‌اید که در گوگل مپ دنبال موقعیت مکانی محل خاصی مثلاً فروشگاه یا کافی‌شاپ بگردید؛ اما چیزی پیدا نکنید. حتی ممکن است به‌طورکلی برایتان این پرسش پیش آمده باشد که «چطور گوگل از بقّالی اصغرآقا سرکوچه ما خبر دارد؟»

ساده بگوییم، گوگل هیچ دخالتی در ثبت مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و سایر مکان‌های عمومی کوچک و حتی در فروشگاه‌ها و مکان‌های بزرگ دیگر ندارد و هرکسی می‌تواند با مشارکت در معرفی و ثبت این مکان‌ها سایر افراد را در پیداکردن آن محل در اپلیکیشن Google Maps کمک کند.

حتی اگر به‌تازگی کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرده باشید و بخواهید موقعیت مکانی کسب‌وکار خود را در گوگل مپ ثبت کنید تا در‌صورت جست‌وجوی کاربران در محدوده‌ی مکانی خود به‌راحتی در نتایج موتور جست‌وجوی گوگل یا درون گوگل مپ نشان داده شوید، امکان افزودن موقعیت مکانی کسب‌وکار خود را در گوگل البته به‌عنوان کاربر معمولی خواهید داشت.

حال چگونه می‌توانیم مکانی را در گوگل مپ ثبت کنیم؟ روش‌های مختلف ثبت مکان در گوگل مپ چیست؟ در این مقاله، برایتان توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید مکان دلخواهتان را در گوگل ثبت کنید؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

به‌گفته‌ی گوگل، اصل اطلاعات گوگل مپ ازطریق داده‌های عمومی و ماهوراه‌ها و شرکت‌های داده‌ای ثالث و صدالبته کاربران جمع‌آوری می‌شوند. درواقع، هر کاربری می‌تواند با دسترسی به گوگل مپ به‌عنوان مشارکت‌کننده (Contributer) پیشنهاد ثبت محلی را برای گوگل مپ ارسال کند تا پس‌ از بررسی تأیید و ثبت شود.

علاوه‌براین، قابلیت خاصی برای کسب‌وکارها وجود دارد که محل کار خود را در گوگل مپ ازطریق «Add Your Business» به گوگل مپ اضافه و اطلاعات مربوط به آن را مدیریت کنند. ناگفته نماند که این قابلیت درحال‌حاضر به‌دلیل تحریم‌ها با IP ایران دردسترس نیست؛ ولی می‌توانید به‌عنوان مشارکت‌کننده محل کسب‌وکار خود را ثبت کنید تا برای کاربران دردسترس باشد. بااین‌حال، توجه کنید که دیگر نمی‌توانید از مزیت‌های مربوط به قابلیت Add your Business بهره‌مند شوید.

با حساب کاربری معمولی گوگل نیز می‌توانید اطلاعاتی از کاربرانی مشاهده کنید که کسب‌وکار شما را پیدا می‌کنند یا حتی به نظرات و بازخوردهایی پاسخ دهید که کاربران با سایرین به‌اشتراک می‌گذراند.

همچنین، می‌توانید از کسب‌وکار خود تصاویری بارگذاری کنید؛ اما اطلاعات آماری را نمی‌توانید به‌دست آورید تا بدانید مشتریان چگونه مکان شما را جست‌وجو می‌کنند یا چه تعداد از افراد مستقیماً از روی گوشی با شماره‌ی کسب‌وکارتان تماس گرفته‌اند و اساساً تعامل کاربر با شما چگونه بوده است.

درواقع، اگر می‌خواهید به‌عنوان کاربر معمولی به جامعه‌ی کاربران کمک کنید تا به‌راحتی بتوانند خیاطی را در نزدیکی‌شان پیدا کنند، با کمک قابلیت Add a missing place به‌آسانی این کار امکان برایتان فراهم خواهد بود.

قابلیت Add a missing place گوگل مپ

قابلیت‌های گوگل مپ شامل موارد زیادی می‌شود و قابلیت Add a missing place یکی از آن‌ها است که به‌عنوان بخشی از Local Guides گوگل و با این هدف راه‌اندازی شد که جامعه‌ای از افراد تشکیل شود که درباره‌ی محل‌های عمومی مختلف اعم‌ از رستوران تا فروشگاه‌ها بازخورد ثبت می‌کنند و عکس‌های آن‌جا را به‌اشتراک می‌گذارند و به پرسش‌های افراد پاسخ می‌دهند.

ثبت مکان در گوگل مپ را می‌توان در دستگاه‌های مختلف با سیستم‌عامل‌های متفاوت انجام داد. درادامه، روش ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی و لپ‌تاپ را توضیح خواهیم داد. پیش‌نیاز ثبت مکان در گوگل مپ داشتن اپلیکیشن Google Maps و حساب کاربری گوگل است.

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی

اگر گوشی‌تان اندرویدی است، قطعاً روی آن حساب کاربری گوگل دارید و اپلیکیشن Google Maps نیز به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه نصب خواهد بود؛ وگرنه برای ثبت مکان در گوگل با گوشی آیفون باید یا برنامه‌ی Google Maps را نصب کنید یا در مرورگر گوشی آیفون خود وارد حساب کاربری گوگلتان شوید و مراحل را طبق دستور زیر ادامه دهید.

ثبت مکان در گوگل با گوشی اندروید

گوشی اندروید به‌طور‌پیش‌فرض برنامه‌ی Google Maps را دارد و همان ابتدای راه‌اندازی گوشی نیز حساب کاربری گوگل وارد می‌شود؛ درنتیجه، به‌راحتی می‌توانید از قابلیت افزودن مکان در گوگل مپ استفاده کنید.

[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.